reklama

No a? Veď niečo z toho kvapne.

Kto cestoval autom v poslednom čase z Detvy do Zvolena určite vie, aký nebezpečný úsek ho pred Lieskovcom čaká.  Cesta je totiž vyfrézovaná hrubou frézou a to už samo o sebe nie je v zimnom období dobré. No počas mrazov, ktoré sa striedali z daždivými sa na nej začali tvoriť výtlky. V predposledný januárový týždeň sa o tom mnohí presvedčili, keď situácia na vyfrézovanej ceste začala byť kritická.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Sám som narátal počas jedinej cesty do Zvolena v skorých ranných hodinách sedem áut odstavených na krajnici, ktoré mali okrem hromžiacich vodičov spoločného menovateľa - roztrhnuté pneumatiky z dôvodu nárazu do výtlkov. Vinník nie je. Cestári sa oháňajú tým, že na ceste je dopravnými značkami znížená rýchlosť a upozornenie na nerovnosť vozovky. Správa ciest sa naopak vyjadrila, že : „Zhotoviteľ stavby v zimnom období udržiava cestu v zjazdnom stave. Opravuje výtlky a nerovnosti na ceste." - čo sa aj stalo, ale až po sérií vážnych udalostí na tejto ceste. Nie o tom som však chcel písať. Zaráža ma ešte jedna podstatná vec. Ten úsek je dlhý približne dva kilometre. Od neskorej jesene, kedy došlo k vyfrézovaniu tejto cesty a prakticky k jej znehodnoteniu sa dodnes za tento úsek vyberá mýto. Pritom to už nie je cesta ani prvej, ani druhej triedy, ba ani tretej. Skôr sa k nej hodí názov "Cesta samuraja" aj s jeho poslednou fázou života hara-kiri . Doslova. Tie jamy sa nedali obísť a hrubé frézovanie spôsobovalo vibrácie vo vozidle, pri ktorých bol problém udržať volant. Ale mýto sa veselo vyberá ďalej. Cena za 1 km spoplatnenej cesty 1. Triedy je pre nákladné autá približne 0,15€ a pre autobusy 0,08€. Je to málo? Koľko asi tak v tomto úseku prejde denne v oboch smeroch áut, ktorých sa týka spoplatnenie? Zobral som kalkulačku a pokúsil som sa to približne zrátať. Vyšli mi celkom pekné čísla, ktoré tu radšej nebudem písať, aby ma niekto neobvinil zo zavádzania. No aj s použitím zdravého sedliackeho rozumu si ich môže vypočítať hocikto. Cestu teda máme v totálnom rozpade, hlavne že sa za ňu stále niekomu sype.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otázkou číslo dva je to, prečo sa s rekonštrukciu ciest v úsekoch Kriváň - Podkriváň, Detva - Pstruša, Lieskovec - Zvolenská Slatina začalo až v neskorú jeseň, keď je napríklad známe, že asfalt by sa mal klásť pri teplote aspoň 20°C ? Nájsť odpoveď je prácou pre Sizyfa, no najčastejšie sa skloňuje to, že vláda poslala neskoro peniaze a tie bolo potrebné do decembra minúť. Minúť - ale za akú cenu? To je ozaj to najlepšie riešenie minúť NAŠE peniaze len tak?

A ešte jedna poznámka. Zoberte si takú Detvu. Pred pol rokom sa cez ňu od sídliska po námestie cca 3km potiahol nový asfaltový koberec. Prvé problémy prišli zanedlho, pretože sa cestárom neráčilo podvihnúť poklopy kanalizácie na úroveň nového asfaltu a tak sa po krátkom čase pílilo, frézovalo a zapúšťalo... Výsledok? Jeden takýto poklop je napríklad pri autobusovej zastávke Siroň smerom na námestie. Tento pri prejazde vozidiel nadskakuje, ako pokrývka na hrnci pri varení zemiakov. A asfalt? Pozrite sa naň napríklad pri Baumse. Každé 4 metre je na ňom prasklina. Na novom asfalte ! Podobná situácia je v úseku Zvolen, Jesenského ulica - Lieskovec. Veď máme poslancov či už mestkých alebo VUC. Ja na nich nie som zvedavý na tribúne pri odovzdávaní Detvianskeho Oskara. Veď ste tu mali byť pre nás. Hlavne, že sa niekomu sypali peniaze však vážení služobníci a zástupcovia občanov. No čo bude na kampaň, ale robia si ju za vaše a moje peniaze a to mi vadí, pretože len ja sa rozhodnem koho podporím a koho nie. A vy to určite nebudete.

Tomáš Dom

Tomáš Dom

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"ctime zásady poctivých, nie výsady mocných" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu