Umrú superbiky ?

Autor: Tomáš Dom | 26.11.2011 o 21:46 | (upravené 26.11.2011 o 22:02) Karma článku: 3,45 | Prečítané:  1065x

Oznámenie oficiálneho tímu Yamaha o odstúpení zo Superbikového šampionátu prišlo ako blesk z jasného neba a vo veľmi nevhodnej dobe. Čo je ale primárnou príčinou, že oficiálne tímy odstupujú prípadne zvažujú pôsobenie v SBK?

Je to práve trh a keď to rozmeníme na drobné, potreba zákazníkov. A  tá je bohužiaľ ovplyvnená pretrvávajúcou krízou, kde  sa predaj superšportových motocyklov prepadol s predpokladom, že klesať bude aj naďalej. Liekom na červené čísla výrobcov motocyklov sa javí byť, stále narastajúci záujem  expandovať na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne, Indii, Malajzii, Filipínach, Vietname atď. Honda otvorila už svoj tretí závod na výrobu motocyklov v Indii, kde predala tri, z ôsmich miliónov vyrobených motocyklov za rok a snaží sa získať čo najväčší podiel na  trhu, ktorý ponúka okolo miliardy potenciálnych zákazníkov. Tak isto Suzuki s investíciou 19 miliónov eur otvorila svoj nový závod vo Filipínach. Keď ale povieme „A" musíme povedať aj „B". Záujem v týchto krajinách nie je o motocykle superšportové, ale prevažne o motocykle  postavené na lacnejšej báze, či už sa jedná o maloobjemové „naked" alebo skútre. Pre výrobcov motocyklov, je z ekonomického hľadiska oveľa výhodnejšie vyvinúť, vyrobiť a predať nenáročný produkt o objeme do 200 ccm, ako vynaložiť prostriedky na vývoj, reklamu a budovanie pozitívneho imidžu potrebného k predaju špičkových a povedzme aj drahých superšportových strojov. Výrobcovia teda logicky škrtajú marketingové rozpočty a keďže WSBK v porovnaní s Moto GP ani zďaleka nedosahuje takú mediálnu a všeobecnú pozornosť potenciálnych zákazníkov nie je pre výrobcov motocyklov prínosom v porovnaní s vynaloženými nákladmi, ktoré  sú nemalé a povedzme aj poriadne prehnané.

A tu niekde spočíva aj prapodstata problému. Preteky SBK sa zrodili v Severnej Amerike a predstavovali obrovskú príležitosť súkromných tímov pretekať, prezentovať sa a vyhľadávať nové talenty. Je jednoduchšie pretekať na stroji, ktorý je o triedu prípadne dve vyššie len preto, že oficiálne tímy dokázali desaťnásobne prevyšovať rozpočty tímov súkromných. Preto duch Superbikov zomieral. V roku 2008 sa na štart postavilo 30 štartujúcich pretekárov. Tento rok to bolo už len 21.  Vráťme sa teda späť k odchodu oficiálnych tímov zo Superbikov. Je to naozaj strata ktorá vedie k zániku? Našťastie nie. Je potrebné vrátiť sa späť, prijať opatrenia a predpisy na zníženie nákladov kde budú vytvorené predpoklady pre úspešné pôsobenie súkromných tímov s omnoho menšími nákladmi.  Superbike je na najlepšej ceste vrátiť sa späť ku koreňom a tie sú našťastie pevne zakorenené v srdciach jeho priaznivcov aj bez účasti megalomanských tímov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner reprezentácie.


Už ste čítali?