reklama

Keď vidieť v očiach strach

Udalosti týchto dní ma akosi nečakane vytrhli z letargie a z automatického prijímania informácií týkajúcich sa viac menej každodenného života. Mnoho z nás má problém postarať sa o rodinu a zabezpečiť jej aký taký štandard. Nie je čas na riešenie žabo-myších vojen v parlamente na národnej úrovni a tobôž nie je čas, a vyzerá to tak, že ani vôľa väčšiny, zamýšľať sa nad dianím napríklad v parlamente župnom. Avšak priznám sa, že počas tohto týždňa som si na politické dianie prezentované našimi "skvelými" masovo-komunikačnými médiami našiel chvíľu času. Je pravda že médiá dokážu informácie brilantne manipulovať a často krát až zarážajúcim spôsobom a preto si kladiem otázku. Chce nás premiér naozaj chrániť pred zdražovaním plynu? Alebo nás chce okradnúť spolu s finančnými skupinami? Kde je pravda?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

A vtedy mi to trklo. Bude to znieť možno ako klišé, ale svätú pravdu mal môj starý otec keď mi povedal: "Keď klameš, oči ťa vždy prezradia". On vtedy ešte ani netušil čo je to mimika, či výraz tváre alebo neverbálna komunikácia. Povedal to po svojom, "oči ťa prezradia". Môj starý otec už vtedy vedel, že je dôležité vidieť čo hovorí človek rečou tela a nie ústami. Zaujímal by ma jeho názor (keby žil) na vystúpenie niektorých politikov, ktorí dostali dôveru a mandát na spravovanie štátu. Zaujímalo by ma, čo by asi povedal na zlovestný úsmev premiéra, ktorým, ako som sa dočítal v odbornej literatúre, väčšinou ľudia zakrývajú zlosť. Čo by asi tak povedal na jeho zvýšený hlas. Myslím si že toto: "Ten klame až sa mu z huby práši." Tak by to povedal môj starý otec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz to skúsim posunúť do odbornejšej roviny a vysvetliť môj osobný názor a moje osobné presvedčenie,že "náš" pán premiér klame. Ako to, že R. Fico nedokázal adekvátne zvládnuť situáciu a vyhnúť sa prípadným nepríjemnostiam plynúcim z jeho neverbálnej komunikácie počas prejavu pri vyslovení nedôvery premiérovi SR? Ako náhle sa človek dostáva do podobnej stresovej situácie, kde je zaskočený vystrašený alebo nahnevaný, začínajú automaticky reagovať jeho podvedomé reakcie. Takéto počínanie má na starosti limbický systém ukrytý v mozgu. Jeho úlohou je ochrániť nás v nepríjemných, nebezpečných situáciách a to automatickými naprogramovanými reakciami. Preto je možné pozorovať tak čisté emočné reakcie (mikroexpresie) zo strany R. Fica, ktoré prezrádzajú jeho momentálne emocionálne rozpoloženie negatívnych potlačených emócií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz to najdôležitejšie nakoniec. Koho a čoho sa môže "superhero" báť. Vraj ničoho, aspoň doposiaľ to tak bolo. Lenže strach v jeho očiach hovorí o inom. Bojí sa a klame. Klame nás ľudí, pre ktorých je premiérom, či už sme ho volili alebo nie. Možno sa bojí tých pár ľudí na parlamentnom balkóne, ktorým svojim odchodom z NR ukázal nie opovrhnutie a aroganciu, ale strach. Áno strach z pár desiatok ľudí na balkóne parlamentu. Verím mu teda že sa bojí. A má aj čoho. Nás je predsa viac ako pár desiatok a do ulíc sa nás zmestia tisíce. Preto nás už neklamte p. premiér Fico.

Tomáš Dom

Tomáš Dom

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"ctime zásady poctivých, nie výsady mocných" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu